laupäev, 26. oktoober 2013

Jälle see uni


Mis nüüd siis viimasel ajal lahti on? Jälle unetus platsis. 

Võib-olla reageerin üle ega peaks mõnda unetut ööd kohe probleemiks tembeldama, aga natuke kardan, mis siis saab, kui olukord süveneb. Olin unetusega kimpus veel aasta tagasi, kuid sain sellest üle. Minu unest võitusaamise lugu sai lugeda Tervis Plussi augustinumbrist ning blogisissekannetest siit



Nüüd on aga jälle paar ööd läinud nii, nagu veel aasta tagasi läks iga öö. Ehk siis varakult voodisse - mis on hea - ja kella 4 paiku hakkab üks pidev ärkamine ja poolunne kukkumine, siis jälle ärkamine. Täna kell 6.30, pärast tunnikest ülevalolekut, käisin juba oma hommikusel jalutuskäigul, kus mõtlesin läbi, mis mu elus võrreldes selle ajaga, kui oma magamise korda sain, muutunud on. 

  • Ma ei tarbi enam nii palju mahetoitu. Põhjus on väga lihtne - see pole enam lihtsalt nii kättesaadav kui oli Kaliformias elades. San Francisco ja Berkeley ümbrus on nii tervislikult mõtlev piirkond, et absoluutselt kõike, köögi- ja puuviljadest õlide, kuivainete ja leibadeni oli võimalik saada mahetootena. Siin peab aga selleks eraldi reisi ette võtma, et mahetooteid osta, eriti kui elada äärelinnas. Poed on kaugel ja inimene (või siis ainult mina, mis ma siin ikka üldistan!) on ikka laisk, läheb ostab kodu lähedasest poest seda, mis on. 
  • Söön vähem värsket. Kui praegu veel mõne värske kurgi ja kodumaise tomati leiab, siis see aeg on peagi läbi. Ostaks küll värsket (ja mahedat!) spinatit, rukolat, avokaadot, kurki... aga kust?
  • Olen hakanud jälle kohvi jooma. 
Mõnus hetk Cafe More'is...
Hea küll, mitte palju - tavaliselt piirdun taasiga päevas. USAs olles jõin viimasel ajal Bulletproof kohvi, mis erineb küvast tavapärasest kohvist ning mida tehakse või ja kookosõliga. 




Kohvisõprade arvamus on - see pole ju kohv! On, kuid teistsugune. See on palju puhtam kui tavaline poest saadav ning selle joomisega ma mingeid halbu kaasmõjusid ei täheldanud. Bulletproof kohvi saab minu teada vaid Amazonist. Pean välja uurima, kas saan seda siia ka tellida või palun Hugh'l tuua, kui ta detsembris külla tuleb. 
  • Söögist veel. Kuna mu eesmärgiks on mõnedest USAst kaasakorjatud kilodest vabaneda, siis olen natuke oma menüüd piiranud. Ma ei ole teinud midagi äärmuslikku, aga näiteks rasva tarbin küll vähem. Seal olles võisin purgist lusikaga mandlivõid süüa, terve avokaado korraga nahka pista, paarsada grammi pähkleid silma pilgutamata ära hävitada jne. Need on väga head rasvad, aga minu kogused läksid ikka liiale. Teisalt, kas nende heade rasvade vähendamine nüüd mõjutab mu und?
  • Päike, soojus - neid pole praegu väga palju võtta... Tundsin, kuidas päikese käes olek mind tõesti rõõmsamaks ja energilisemaks tegi. Mis pole paljudele ju uudis. Äkki aitas see ka heale unele kaasa? Aga see on asi, mida ma muuta ei saa. Seega tuleb seda päikest siis seestpoolt otsida. 
  • Mu MÕTE oli vabam. Palju vabam kui praegu. Ei, mul ei ole peal kohutavat depressiooni nagu oli, ja ma olen lõpetanud ka vastavate ravimite võtmise (äkki on asi selles ka?), aga kindlasti ma naeran vähem, lõbutsen vähem, pole nii spontaanne. Doktoritöö istub kukil ja pi-gis-tab. Ai. Aga tuleb ära teha. Kuigi seda tegin ka seal, on nüüd lõpp lähemal ja kuna tahan juba niiväga tuleviku eesmärkidega tegeleda (veel ei kuulu avalikustamisele), siis pigistab veel kõvemini.

Kõike ei saa ma muuta, aga mõningaid asju küll. 

Allikas

Kavatsen proovida järgmist: 
  • Leida Bulletproof kohvi. Kui siia tellida ei õnnestu, vahetan igapäevase hommikukohvi kofeiinivaba vastu välja.
  • Pingutan rohkem selle nimel, et regulaarselt ökopoodidesse jõuda. Ma usun mahendusse täielikult. 
  • Panen menüüsse natuke rasva tagasi. 
  • Võtan plaani tagasi jooga!!!
  • Pean tihedamat ühendust sõpradega, et säilitada seda vaba ja spontaanset, pingevaba suhtlemist, mille saavutamises ma suuri edasiminekuid tegin. 
Kus minu klaviatuuril see nupp on??
Allikas
Veel ettepanekuid?


Kommentaare ei ole: