reede, 28. veebruar 2014

Rahvameditsiin - poolt või vastu?

Sel nädalal olen keskmisest rohkem jooksnud. Seda siis võrreldes viimase ajaga. Veel kaks aastat tagasi oleks praegune jooksukoormus minu jaoks suht vähene olnud. Nüüd aga olen rohkem jõusaalis käinud ning jooksmise arvelt selle võrra kokku tõmmanud. 

Kuna hetkel aga olen jõusaalist kaugel, kasutan muid võimalusi. Eile jooksin pool tundi ning tegin peale veidi lihasharjutusi: 


Kõike tegin läbi kolm korda. 
Täna hommikul jooksin jälle, seekord veidi pikemalt ehk tunni ja 15 minutit. 

Hästi pisut tõbine tunne on. Ei midagi hullu, kuid kerge kurguvalu. Aevastan ka pidevalt, aga ma ei tea, kas see on allergiast või hakkab nohu tulema. Igatahes võtsin kohe kasutusele abivahendid: ingveri, sidruni, küüslaugu ja mee ning leidsin riiulist ka C-vitamiini. Loodan, et aitavad. 

Soomlased ei usu sellisesse rahvameditsiini mitte üks gramm. Kui sõbranna Amandale rääkisin, et meile tehti väiksena viinasokke, ei suutnud ta seda uskuda: aga viin ju läheb lapse verre ja laps jääb purju! Nii soomlaslik :) Lisaks meenub ühe teise soome sõbranna hämming, kui ta kunagi Eestis külas olles ühe memme käest külmetuse raviks piparmünditeed sai. Kas see ikka aitab? Ja veel suurem oli imestus, kui memm läks oma tagaaeda ja võttis piparmündi lausa oma peenralt, mitte ei pakkunud külalisele pakiteed. Niipea kui mu sõbranna seda teed maitses, sai ta aru, et on ikka teine asi küll. 

Mul on igatahes hea meel, et meil sellised rahvameditsiinivõtted säilinud on. Ma ei tea, kas nad alati aitavad, aga kindel on see, et kahju nad ei tee. Kui põhjanaabrid kipuvad käe kohe antibiootikumide järele sirutama, ja seda minu meelest väga lihtsategi haiguste puhul, siis mina olen seda meelt, et enne võiks vähemalt katsetada looduslike vahenditega. Räägin siis lihtsatest külmetushaigustest, mitte tõsisemat sekkumist vajavatest hädadest, kuid olgem ausad, ka nende puhul on nii mõnigi vanaema retseptiraamatust abi leidnud. 

Tervistavatest toitudest rääkides tegin endale just ühe powerijoogi, mis koosnes avokaadost, spinatist, kurgist ja killukesest ingverist. 

Enne mikserdamist: 


Ja pärast:


Tervis tuleb ja kevad ka! Loodetavasti on väljas juba sama roheline nagu see tervisepomm siin!