pühapäev, 12. jaanuar 2014

Jooga + talv tuleb siiski

Reedel käisime Kairiga InfraJoogas. Oli, kuidas mulle oli seda venitust-väänamist vaja!

Tegelikult mulle üldse ei meeldi joogasse tormata, viimasel minutil tundi sisse sadades, sest hoopis mõnusam on enne tunni algust veidi rahus pikutada ja niisama lõõgastuda. No tegelikult on igasse trenni hilinemine tobe. Enne trenni aga käisin poes ja maksmisega tekkis mingi probleem - ja nii ma siis ootasin ja ootasin, kuni lõpuks oli tunni alguseni viis minutit. Olin sunnitud oma riidehilbu poodi jätma ja sellele pärast järele minema. 

Õnneks oli Kairi varem kohal ja mulle mati ja koha ära võtnud. Super, sest saal oli päris täis. Tore, et ka Eestis on mehed joogat leidmas. Kui USAs oli mehi trennis vahel vaat et pooled kogu saalitäiest, siis siin on see harvem nähtus. 

Sattusime olema täpselt nende soojendusseadmete (mis nende nimi on?) ees, nii et kui infrajoogas läheb niikuinii kuumaks, siis meie saime veel topeltkütmise osaliseks. 

Trenn oli mõnus! Päris mitmed asendid olid minu jaoks uued, nii et mul läks nendele pihtasaamiseks veidi aega ning kindlasti ei saanud ma seetõttu päris õiget koormust kätte. Peale tavapärase tooli- ja väeasendite ning sõdalaste tegime veel näiteks Parsvakonasanat:



See asend lõdvestab pingeid seljas ja õlgades (kellel seal pingeid poleks!), samuti venitab see reie tagumist lihast ja kubemepiirkonda. Tegelikult saab koormuse väga suur osa kehast, sest asend tugevdab jalgu, põlvi, hüppeliigest ning pinges on ka kõhulihased. 

Samast harjutusest tegime ka variatsiooni, pannes parema käe jala siseküljele (ja pärast vastupidi), mis laseb rohkem rinda avada. 



Lisaks olid väga mõnusad puusaavamise harjutused, mis jäid tunni lõppu. Näiteks Utthan Pristhasana on ideaalne puusavenitaja, avades puusapainutajaid, venitades eesmise jala reie tagumisi ja tagumise jala eesmisi reielihaseid ja kubemepiirkonda.



Selle veidi raskem variatsioon, mis venitab ka tagumise jala reie pealmist lihast: 


Sobis ideaalselt hommikuse kiire intervalljooksu järgseks venituseks! Ning joogast saab lihtsalt nii hea ja rahuliku tunde. Alati tuleb jube Kalifornia igatsus peale. Jah, olen seda igatsust juba teab kui mitu korda maininud, aga viimasel ajal annab see eriti selgelt tunda, mis teha. 

Tunnist lahkudes ning välja minnes selgus kurb tõsiasi, et talv ikka tuleb. Või siis vähemasti kehv suusailm, sest mingit imelikku ollust tuli taevast alla, seltsiks korralik tuul. Ja tänaseks on lumi maas...




Kommentaare ei ole: