laupäev, 15. juuni 2013

Hitid, jälle

Kuigi olen väiksest saati olnud rohkem magusaküpsetaja, siis nüüd meeldib mulle ka niiöelda päris toitu teha. Nädala sees on aga tore, kui selle päristoidu tegemine liiga palju aega ei võta. Eile kokkasin paleo-retseptist inspireeritud kanahakklihakotlette ja guacamolet. Jaa-jaa, kordan ennast, aga tõesti, Soomes ja Eestis ei osanud ma avokaadodest midagi arvata, aga siin ei lähe peaaegu päevagi mööda, kui ma neid ei sööks.



Asi on selles, et siin on need palju pehmemad ja mõnusamad. Ilmselt saab kõvad ja maitsetud pehmeks ja heaks ka veidi aega külmkapis hoides?
Teiseks, miks ma neid varem ei tarbinud, oli minu jabur hirm rasva ees. Nüüd hakkab minuni jõudma, et rasva kvaliteet on kvantiteedist tähtsam. Njah, parem hilja kui mitte kunagi, eks.

Niisiis, kanahakklihakotletid:

500 g kana- (või kalkuni) hakkliha
peotäis värsket koriandrit
hakitud küüslauku
meresoola, musta pipart

Sega kõik üheks taignaks - saab nagu tavaline kotletitainas. Ilma muna ja riivsaiata kusjuures! Prae pannil oliiviõlis mõnusad pätsikesed. Sellest kogusest sai 6 päris korralikku kotletti.

Guacamole:
2 avokaadot
1 sidruni mahl
värsket koriandrit, julgelt
meresoola, musta pipart

Valmistamine on täpselt sama lihtne nagu kotlettide puhul: sega kokku! Kuna seekord olid avokaadod veidi kõvemad, tegin seda blenderi abil, aga pehmemate avokaadode puhul saab hakkama lihtsalt kahvli abil purustades.

Lisaks tegime kõrvale lehtkapsa krõpse. Lehkapsas on selline tumeroheliste pikkade lehedega, veidi mõru maitsega köögivili. Toorelt näeb see välja selline:


Krõpsude tegemiseks pese lehed ja kuivata majapidamispaberiga täiesti kuivaks. Eemalda lehed keskmisest, varre osast. Piserda oliiviõli ja soolaga ning pista 175 kraadi juurde ahju. Valmis!


Peale võib riputada ka natuke parmesani. Muide, niipalju olulist infot, et tegemist on väidetaval Gwyneth Paltrow lemmiksnäkiga. Jube tervislik sai kogu õhtusöök, kõht kiitis!


Kommentaare ei ole: