reede, 6. juuni 2014

Turul on mõnus

Viimasel ajal on jälle halvemini maganud. Need magamised-magamatused käivad mingite perioodide kaupa: vahel läheb kuid nii, et mitte midagi pole häda, unustan isegi ära, et magamine probleem võib olla. Siis tuleb jälle mingi periood nagu praegu, kus igal ööl ärkan üles, kusjuures veel samal kellaajal, ja halvemal juhul ei jäägi enam magama. Nii ka täna öösel. Püüan siis alati mõelda, mis ma eelmisel päeval tegin ja oma tegemiste, söömiste, joomiste ja magamatuse vahel seoseid leida.

Üldiselt olen tähele pannud kahte asja, mis unetust tekitavad. Esiteks alkohol - see mõjutab mu und kohe väga tugevalt. Viimase paari öö unetust ei saa aga selle kaela ajada, sest ma lihtsalt pole midagi joonud. Teine asi, mis mul enda meelest sellist rahutust ja sedakaudu ka unetust tekitab on see, kui elu väga rutiiniks kätte ära läheb, kõik liiga tavaliseks muutub. Siis on kogu aeg tunne, et ma teen midagi valesti, selline rahulolematu olek. Midagi on vaja teisiti teha - kuskil käia, paar ööd kodust ära olla, kõige parem, kui on midagi oodata - näiteks mõnda reisi. Kui tean, et hetkel pole midagi ootamisväärset silmapiiril, siis tekib selline tobe tülpimuse tunne ja kuidagi mõjutab see ka und. 

Ja muidugi mõjutab und ka mõni kuhjuma hakkav töö, aga see ei saa ka praegu väga põhjuseks olla. 

Püüan siis teha niipalju kui saan ja vähemalt normaalselt süüa. Nagu varem ka kirjutanud olen, pärast "Cleani" läbitegemist, mil sõin väga palju rohelist ja praktiliselt ainult mahetoitu, hakkasin hoobilt paremini magama. Muidugi jätsin siis ka kohvi ja alkoholi ära - kohvi ei joo ka praegu ja muud jooki ka suht harva. Täna pärast jõusaali käisingi turul, et vaadata, mida põnevat seal leida on. 

Nagu ikka, sattusin turul suurde hoogu. Turul käia on ikka hoopis teine asi kui poes. Ostsin värsket kala, kalkunifileed ja kanafileed, mis on päris mõnusalt odavamad kui poes. Siis veel erinevaid juurikaid ja maltsasid: 


Eriti nunnusid noori Eesti punapeete. Need on veel imepisikesed. Kõige rohkem huvitavad mind nende lehed - see on tõsine powertoit, millest salatit või smuutit teha. Ostsin veel Eesti kurke ja tomateid ning mu kõige lemmikumat maitserohelist, koriandrit. 




Vene keeles on koriandri nimi vist kinza, vähemalt nii selle maltsa all lipikul kirjas oli. Selle lõhn on nii super! Ma paneks igasse retsepti kaks korda nii palju koriandrit, kui ette on nähtud. Muide, mõnedel inimestel olevat koriandri maitsmisega selline lugu, et nad tunnevad seda seebimaitselisena. Vaesekesed.

Siis ostsin veel datleid ja Kreeka pähkleid, mis mul alati liiga kiiresti kapist otsa saavad. See pähklimaania tuleb lõpetada, sest vahepeal kipun päris söögi asemel lihtsalt peotäie pähkleid ära sööma. Ka Kreeka pähklite hind oli turul tervelt kolmandiku väiksem kui poes. Ja datlid olid värsked - nii pehmed ja mõnusad, mitte sellised kivikõvad nagu need pakendatud jubinad. 




Lisaks šoppasin veel mune, mida poes ostan üldiselt tavalisi, mitte vabapidamisel kanade omi. Kuid turul on vabapeetud kanade munad saadaval täiesti normaalse hinnaga. Nende ja tavamunade värvierinevus on ikka väga nähtav ja sisu kindlasti ka. 

Enne suurt turutuuri käisin jõusaalis, kus tegin burpeesid ja hunniku kõhulihaseid - pärast igat kümmet burpeed viisteist kõhulihaste harjutust - kokku kümme ringi (100 burpeed, 150 kõhulihast). Mu Fitbit arvas sellest täitsa hästi. Muide Fitbitist veel - väidetavalt peaks inimene päeva jooksul tegema 10 000 sammu, ja praegu, kell 12 päeval, on mul koos juba ligi 6300 sammu. Polegi raske neid kokku saada. 

Okei, hiljem näeme!

Kommentaare ei ole: