kolmapäev, 29. mai 2013

Vigastus

Olen õnnelik inimene, sest olen vigastustega väga vähe kokku puutunud. Viimase tõsisema vigastuse käes kannatasin ligi kaks aastat tagasi, kui paar nädalat enne Helsingi maratoni Achilleuse kõõluse põletiku sain. Jooksin läbi välu maratoni ära, pärast mida andsin jalale korraliku puhkuse ning sain põletikust võitu. 

Seekord on valu vasaku kanna all ning välimisest pahkluust natuke allpool. Jalalaba on sealt päris valus, kuid õnneks ainult väga minimaalselt paistes. Valu hakkas tekkima laupäeval ning muutus juba päris märgatavaks pühapäevase pika jooksu ajal. 

Õnneks on mul füsioterapeut Liis omast käest võtta, kellelt nõu küsida. Nii palju kui meili teel oma häda kirjeldasin, oletas ta, et tegemist võib olla peroneal tendonitise või plantar fasciitisega. Uurisin netist mõlema kohta ning sümptomid on neil kahel päris sarnased. Siiski kaldun rohkem viimase poole. Plantar fasciitise üheks tekkepõhjuseks võib olla ka see, et joostes on varbad veidi sissepoole, nagu mul on ka. Ning enamasti on olulisimaks vaevuse põhjustajaks ülekoornus ning jooksmine kõval pinnasel. Kõlab tõenäoliselt, sest mu kilometraaž on viimasel ajal veidi suurenenud, jäädes enamasti 50, mõnel nädalal ka 70 km kanti. Ja kuna siin pole metsaradu eriti kusagilt võtta, siis olen palju asfaldil jooksnud. 

Raviks on kerge massaaž, venitused ja puhkus. 

Jagrattaga sõitmine ei tee mitte mingisugust valu, valu on ainult kõndides. Kindlasti ka joostes, kuid seda pole ma enesestmõistetavalt pärast pühapäeva proovinud.

Vahetasin täna jooksu spinningu vastu, mis oli täiesti okei - valu ei mingisugust. Oohh, kui karm see trenn oli! Olin tunni lõppedes läbimärg. Lisaks tegin jõusaalis veel veidi kõhu- ja käelihaste harjutusi. Ning masseerisin lihaseid vahurulliga. Kui te pole seda veel proovinud, siis tasub kindasti teha!


Allikas


Vahurull on massööri eest, kui seda pole parasjagu kusagilt võtta. Rulliga saab leevendada pingeid nii jalgades, puusades kui seljas. Siit saab näha mõningaid harjutusi, mida vahurulliga teha. 

Allikas

Kuna ma ei saa kannale hästi toetuda ja olen sunnitud kõnides vasakut jalga ainult pöiale toetama, on ka säärelihas päris valusaks jäänud. Niisiis rullisin neid ja koju jõudes teen jälle jääkompressi. 

Loodetavasti olen varsti jälle jooksurajal! Tuleb positiivne olla.


Kommentaare ei ole: